Kampanj: #UNLOCK90K

Köp era biljetter till resterande matcher på NA, nu!

Saxat från AIK Fotbolls hemsida:

AIK slåss om Allsvenskt guld. För att ge laget ett så bra publikstöd som möjligt startar nu kampanjen UNLOCK90K. För varje nytt publikmål som säljs ställer AIK Fotboll, sponsorer och spelare upp med olika insatser som gör matchupplevelsen bättre.

Den nya kampanjen syftar till att samla alla AIK-supportrar för att fylla arenan de resterande tre hemmamatcherna. Om man lyckas uppnå målsättningen om totalt 90 000 sålda biljetter slås förra årets totala publiksiffra.

För att premiera de trogna supportrarna kommer upplevelsen att gradvis förbättras i takt med att arenan säljs ut. Till exempel ges alla costaricaner fritt inträde då det sålts 52 000 sålda biljetter, vid 58 000 sålda låses AIK:s officiella spelarbuss upp som alternativt transportmedel för supportrar till arenan. Vid 62 000 sålda biljetter ställer sig vd Thomas Edselius i mål på AIK Hockeys skotträning.

Supportrar och spelare tillsammans
Kampanjen initierades av supportrar från olika led. Tidigt engagerades även AIKspelaren Per Karlsson, som går en utbildning i Sports Management.

? Det känns bra att själv kunna bidra även utanför planen för att få så mycket folk som möjligt till våra matcher. Vi spelare hämtar energi från publikstödet vi har på våra hemmamatcher. Det ger en liten sportslig fördel och blir därför extra viktigt när vi går in i en tät guldstrid, säger Per Karlsson, fotbollsspelare i AIK.

Generösa biljettpaket
AIK befinner sig för närvarande på andra plats i allsvenskan, tätt efter ledande Malmö FF. För att skapa bästa möjliga sportsliga förutsättningar inför säsongens tre sista hemmamatcher har AIK Fotboll tagit fram tre rabatterade biljettpaket. Målet är att sammanlagt sälja 90 000 biljetter till de tre sista hemmamatcherna. För 495 kr ingår hemmamatcherna mot Halmstad, Malmö och Åtvidaberg med plats på långsidan. På kortsidan kostar samma paket endast 300 kr och på Norra Stå 280kr.

? Vi på AIK Fotboll är stolta över vår fantastiska publik. Därför var det ett enkelt val att investera i en så bra inramning som möjligt. Att vi kan lösa problem tillsammans på ett kreativt sätt känns kraftfullt, säger Niklas Nestlander, Kommersiell Chef på AIK Fotboll.

Information om kampanjen
Kampanjen är initierad av AIK-supportrar och stöds av AIK Fotboll, spelartruppen, supportrar och sponsorer. UNLOCK90K uppdateras kontinuerligt med nya utmaningar och upplåsningar. Följ utvecklingen på www.aikfotboll.se, Facebook, Instagram och Twitter. Alla som vill kan även skapa egna löften på #UNLOCK90K.

För mer information, kontakta gärna:
Niklas Nestlander, Kommersiell Chef, AIK Fotboll
070-431 12 58, niklas.nestlander@aik.se